Devedesete godine vratile su nam se kroz modu - topovi, farmerke širokih nogavica, niski struk, retro patike, koža... ali to nije sve!

Devedesete su zapravo bile i sjajno vreme za parfeme. U ekstravagantnim osamdesetima trend dizajnerskih parfema postajao je sve veći, ali sve je potpuno procvetalo tek deceniju kasnije.

Neki od tih parfema i danas su obožavani, a zahvaljujući mladim generacijama koje vraćaju u fokus iconic retro momente, mnogi od imena sa liste doživaljavaju novu mladost.

Gucci Rush

Ko nije imao Gucci Rush neka istupi. Još jedan od megahit parfema koje ste imali pravo da volite ili mrzite. Sada se ponovo nalazi na policama širom svetskih aerodroma, i vreme je za jednu novu armiju fanova među mladim devojkama koje ne trpe teške mirise, a ipak žele da deluju izazovno. Ovaj parfem pripada voćnim parfemima iako mu ime i dizajn govore da je čist afrodizijak. Posebno je zanimljivo što je crvena njegova zaštitna boja ali je baziran na belom cveću – gardeniji, freziji i jasminu. Ako bi bio voće – Gucci Rush bi bio breskva.

Eden Cacharel

Sve će se nekad naći na rasprodaji, samo nikad Eden od Cacharela. Jedan klasičan miris devedesetih uz koji opušteno možete zamisliti i majku i ćerka kako ga koriste – majka za posao ćerka za izlazak. Moguće je zamisliti blagi dašak osamdesetih unapređen taman toliko da se odmakne od glam estetike.

Upravo tako je i nastao. Jean Guichard je autor ovog parfema, i direktor prestižne Givaudan Perfumery School, a u osamdesetima smo ga upoznali kroz CK klasik Obsession. Nasuprot teškoj i skupoj opsesiji – Eden je miris nove decenije u tom trenutku i obraća se i znatno mlađoj publici.

CK One

Calvin Klein osamdesetih je napravio parfem Obsession i bio je korak ispred u industriji parfema jer je započeo trend dizajnerskih parfema. Devedesetih je napravio parfem koji je potpuno obeležio te godine i postao simbol tog vremena. Jednostavna bočica i sveži miris citrusa osvojili su tržište 1994. godine. Mnogima omiljen, a bio je poznat i kao jedan od prvih velikih uniseks parfema. Svi su ga povezivali sa supermodelom Kejt Mos, a bio je sinonim za cool i otkačeno.

Lancôme Trésor

Trésor je imao status sofisticiranog i intenzivnog mirisa parfema koji su devojke obožavale u posebnim prilikama. Ovo je i cvetni miris koji ima gornje note marelice, breskve, ali i jorgovana i ruže. Senzualan i puderast i danas ga žene obožavaju iako je na tržište izašao 1990. godine.

Elizabeth Arden Sunflowers

Vrlo popularan parfem Elizabeth Arden lansiran je 1993. godine i danas se jednako omiljen u toplim danima. Kombinacija zrelih breskvi, dinje, lubenice, limuna, jasmina i cveta narandže je idealna za leto i sunce kada ljudi najviše uživaju.

Thierry Mugler Angel

Angel je parfem koji mnogi ljudi odmah prepoznaju, a tako je od 1992. godine kada je lansiran. Može se opisati kao susret pačulija sa šećernom vatom, ali se u njemu osećaju čokolada i med. Žene i dalje obožavaju da ga drže na svojim toaletnim stolovima i zbog lepe bočice!

Jean Paul Gaultier Classique

Još jedan parfem iz 90-ih s bočicom koja je postala jednako slavna kao i sam parfem, možda i poznatija! Parfem Jean Paula Gaultiera takođe predstavlja ovu dekadu i evocira Madonine video spotove. Kombinacija anisa, mošusa, vanilije i narandže stvara toplinu. Poseban parfem koji je predstavljen davne 1993. i još uvek ima isti status.

Pročitajte još: AKO STE 50+, OVE PARFEME IZBEGAVAJTE: Donosimo i listu top 5 mirisa koji će vas instant podmladiti

Bonus video:

Zara parfem koji je kopija Armanijevog Tiktok/fragrance.dictionary

Izvor: Elle.rs/Journal.rs