Teško da je ijedan slavni muškarac imao toliko skandalozan život kao što je to bio slučaj sa Encom Ferarijem, čuvenim italijanskim vozačem trkačkih automobila i osnivačem fabrike vozila koja danas važe za najluksuznija i najprestižnija.
Njegova priča je toliko neverovatna da je po njoj snimljen i istoimeni film "Ferari" u kojem igraju Adam Drajver, kao i Penelope Kruz u glavnim ulogama.
Ovaj film stvorio je Majkl Mena, a sam reditelj otkrio je da je Ferari bio daleko od uglednog čoveka uzornog ponašanja. Isto je otkrila i Stejsi Bredli, urednica i jedna od pisaca knjige "Enco Ferari: Čovek i pogon", po kojoj je i snimljen film.
"P*deo je, podrigivao i radio šta je hteo… Naučio je samo da smiri svoje niske strasti" napisala je Stejsi Bredli, urednica i jedna od spisateljica knjige "Enco Ferari: Čovek i mašina", na kojoj je radila sa pokojnim ocem Brukom Jetsom, i na kojoj se temelji željno iščekivani film koji je počeo sa prikazivanjem na katolički Božić 2023.
No, ko je zapravo bio Enco?
Rođen je 18. februara 1898. u Modeni, a njegov rođendan vodi se kao 20. februar sticajem okolnosti jer je njegov otac bio sprečen da prijavi rođenje sina zbog velike vejavice.
Imao je starijeg brata Alfreda Juniora, a upravo je njihov otac, Alfredo Senior bio bakalin iz Kaprija koji je u svojoj porodičnoj kući započeo proizvodnju metalnih delova.
Enco nije preterano bio obrazovan, a kada je sa 10 godina prisustvovao pobedi Felisa Nazara na Circuito di Bologna to ga je inspirisalo da postane trkač.
Međutim, njegov početak nije bio lak. Pokušao je da nađe posao u Fiatu, ali su ga odbili da bi počeo da vozi za slabijeg proizvođača C.M.N. (Costruzioni Meccaniche Nazionali), koji je proizvodio male gradske automobile.
Njegova karijera imala je uspone i padove sve do 1920. kada je osvojio svoj prvi Grand Prix. Ferari, a ostalo je istorija.
Međutim, ono što je bilo zanimljivije javnosti i od njegovih pobeda i razvoja automobila koji danas nose njegovo prezime, bio je ljubavni život.
Kako se navodi u knjizi Stejsi Bredli, Ferari je spavao sa oko 3000 žena, a nije se smirio ni nakon što se oženio Laurom. Pored zakonite supruge, imao je i dugogodišnju ljubavnicu Linu Hardi, sa kojom je dobio i dete.
"Lina Lardi bila je ponosna. Laura je, pak, bila moćna. Ali, Ferari je spavao sa svima", napisala je dalje Stejsi.
Laurom se oženio 1923. godine, a pisalo se da su se prečesto svađali, uglavnom zbog njegovih preljuba koje su počele već nedugo nakon venčanja, prenosi Jutarnji.hr. Sa njom je dobio i sina Alfreda, koji je bio odgajan kao Encov naslednik, ali je umro u 24. godini nakon borbe sa mišićnom distrofijom.
"Njegovo smucanje sa ženama doseglo je mahnit nivo. Osvajao je obično bludnice i raspuštene žene koje su se motale oko trkačke gomile, ali kako je rastao njegov ugled, rastao je i njegov ukus za žene", napisao je o Ferariju Brok Jejts.
Neposredno pre nego što je započeo aferu sa Linom, Ferari je izjavio kako "muškarac uvek treba da ima dve žene".
Pročitajte još: NJEGOV ŽIVOT BILI SU SODOMA I GOMORA: Razbacivao se parama, delio devojke sa drugarima, a onda je dobio ŠAMAR REALNOSTI
Ipak, jedan od najvećih skandala koji se vezuju za njegovo ime, bio je onaj iz 1958. godine. Naime, tokom Velike nagrade Francuske, Ferarijev vozač Luiđi Muso je doživeo stravičnu nesreću svojim vozilom i poginuo. Enco je, potom, uradio nešto što je zgrozilo svet – počeo je da se udvara Musoovoj verenici, italijanskoj glumici Fijami Breši.
"Enzo je počeo da me želi… Rekao mi je da ne može zamisliti svoj život bez mene", rekla je Fijama za The Guardian 2004. godine, prenosi pomenuti medij.
"Nikada nije mogao da prestane da se izvinjava zbog Musoa i svaki dan mi je slao pisma ispisana njegovim potpisom, ljubičastim mastilom, gde je ispovedao svoju besmrtnu ljubav", ispričala je ona za časopis Think Design 2012. godine.
Fijama je, navodno, nakon smrti verenika pokušala da se ubije, a Enco je tada počeo da se brine o njoj i u tome video priliku da joj se dodatno približi. Ipak, glumica, koja je 35 godina mlađa od Ferarija, nije se dugo opirala i ona i Enco uskoro su objavili da su u vezi. Njihova afera trajala je godinama.
"Fijama je bila neverovatna žena koja je poznavala automobile. Ona je bila poput jednoroga", rekao je svojevremeno Džon Nikas, stručnjak za ferari.
I Fijama je bila i više nego svesna Encovog teškog karaktera, a javna tajna bila je i ta da je Ferari često ciljano okretao svoje vozače jedne protiv drugih, smatrajući da će to dovesti do "boljih učinaka". O ovome je otvoreno pričala i njegova ljubavnica.
"Uopšte nije bio prijatan. U stvari, bio je pravi ku*vin sin. Rekla bih da je to u nekim aspektima delovalo, ali je izazvalo mnoge smrtne slučajeve", izjavila je Brešijeva svojevremeno.
U periodu između 1955. i 1965. godine, poginulo je šest od 20 Encovih vozača, a u pet različitih slučajeva njegovi automobili su udarili u skupinu posmatrača i usmrtili 50 ljudi. Jedan od slučajeva koji je najviše privukao pažnju bio je onaj iz 1957. godine, kada je španski plemić Alfonso de Portago izgubio kontrolu nad svojim ferarijem tokom trke izdržljivosti u Italiji. Tada su živote izgubili Alfonso, njegov suvozač i devetoro gledalaca trke.
Ferari je tada optužen za ubistvo iz nehata, zbog optužbi da je svoje automobile opremao "gumama neprikladnim za vožnju brzinom od 170 kilometara na sat".
Godinu dana kasnije, došlo je do nesreće u kojoj je stradao Muso. Verenica stradalog mladića je, kao što je pomenuto, postala Ferarijeva ljubavnica, pored Line Lardi koja mu je 1945. godine rodila sina Pjeroa. Ipak, Enco je sve vreme ostajao u braku sa Laurom.
"Na čudan način, naše svakodnevne svađe su ojačale vezu između nas. Ponekad su se govorile oštre stvari koje su nas navele da razmislimo o razdvajanju. Ali, na kraju smo ostali zajedno, uprkos nedaćama. Čak i nakon tragedije smrti našeg sina", rekao je jednom prilikom Enco.
Tek kada je, 1978. godine, Laura preminula, Enco je zvanično priznao da u njegovom životu postoje Lina i Pjero. Njih troje su se preselili u kuću u Modeni i Pjero je dobio prezime Ferari, a i danas je predsednik kompanije koju je njegov otac osnovao.
Enco Ferari je preminuo 14. avgusta 1988, u 91. godini života. Prema njegovoj želji, vest o tome da je preminuo objavljena je tek nakon njegove sahrane. Neposredno pre smrti, bio je svedok lansiranja F40, koji je do danas verovatno najveći drumski automobil koji je Ferari ikada proizveo.
Tek nakon njegove smrti, Fijama Breši otvoreno je progovorila o njihovom odnosu.
"Insistirao je da se venčamo, spremio je bankovni ček, ali sam mu govorila: 'Ne, hvala'. Naša priča nije bila vredna toga da se menja na taj način. Ljubav mog života bio je Muso, s kojim sam živela srećno pet godina", izjavila je ona tada.
Enco je Fijamu voleo preko 20 godina, a nakon njene smrti, pisma koja joj je Enco Ferari slao, na aukciji su prodata za 36.000 evra. Glumica nikada nije želela da govori o vezi sa Ferarijem niti o tome da li je njihova ljubav postala više od platonske, tvrdeći da o "tako intimnim stvarima neće da priča".
Bonus video:
Izvor: Wanted J. S.
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“