Da nema Fejsbuk uspomena, sasvim je moguće da bi mnogi od nas pola svog života zaboravili. U pravu je bio Šopenhauer:  Nakon određene tačke, čovek se seća svog života tek nešto više od romana koji je nekada davno usput pročitao, tek par scena, rečenica, ponekih lica i to je to.

Srećom ili nesrećom mi danas imamo društvene mreže koje nas ažurno podsećaju na naše “rane radove”, na ono što i kakvi smo nekada bili, koga voleli, s kime smo se družili, šta slušali, o čemu razmišljali…

Gorka i bolna sećanja uglavnom smo izbrisali, uklonili jednim klikom dugmeta u besu i gorčini, ali mnoga su ostala da nas sećaju na nas kakvi smo nekada bili.

 Mi novinari volimo da kopamo po tom brlogu sećanja, evociramo uspomene i stavljamo ih u novi kontekst. Novu realnost sagledavamo kroz prizmu starih uspomena jer one su mahom te od kojih smo danas satkani.

Svet šoubiznisa na društvenim mrežama pretvorio se u paradu fotografija pre i posle, nekad i sad, pa je glavna opsesija većine selebritija postala kako napraviti što bolju fotografiju, kako najbolje ispromovisati sebe, kako se predstaviti kao broj 1, kako ostaviti što jači trag.

Slavne ličnosti na svojim Fejsbuk i Instagram profilima promovišu nov stajling, novu frizuru, predstojeće nastupe, spotove, albume u pripremi, ekskluzivne intervjue… Promocija je besplatna i “catch all”, a broj lajkova, komenta i falovera konstantno raste.

Publika se sa bina i pozornica preselila na društvene mreže, fanovi iz fan pita na fan profile, a hejteri su konačno izborili svoje pravo glasa dobivši široko polje za ostavljanje komentara pored sadržaja koji im nije po volji.

Zvezde su danas sami svoji PR-ovi i menadžeri i organizatori I fotografi i snimatelji. Čini se da umesto jedne od glavnih evolucijskih tekovina koja nas je dovde dovela – podele rada, mi evoluiramo unazad i takvu podelu sažimamo.

Nema više posrednika između selebritija i publike, svako je postao "sam svoj majstor", pa više talenat nije ni bitan. Ne morate dobro da glumite, pevate, igrate, dovoljno je samo da budete vešti u samopromociji i plivate u uskovitlanim vodama društvenih mreža.

Ali ni ovde nije kraj podele novih uloga koje su društvene mreže dodelile poznatim zvezdama. Ličnosti iz sveta šoubiznisa danas su se, osim sopstvene promocije, okrenule i ka promociji drugih osoba. Svako promoviše svog frizera, manikira, pedikira, kozmetički salon, svog dizajnera, stilistu, svoj omiljeni restoran, bar... Listi nema kraja.

Živimo u eri marketinga, a poznate face postali su glavni nosioci novog doba. Marketinški stručnjaci više nisu oni koji su završili fakultete, podobijali diplome, probijali se godinama na tržištu, ne, evo ih na društvenim mrežama, broje milione pratioca i stiču ih drugima.