Od septembra do sada posađeno je 200.000 novih sadnica, što znači da je posle pet sezona projekta „Zasadi drvo“ Srbija postala bogatija za ukupno 800.000 stabala.
Pored neverovatnog broja posađenih stabala i ozelenjavanja gradskih sredina, ovu sezonu obeležila je veoma rodna godina, u kojoj je fokus bio na sakupljanju semena. Promena svesti i navika građana primarni je zadatak ovog projekta, a tokom prethodnih osam meseci organizovane su različite aktivnosti u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini.
Projekat “Zasadi drvo” pokrenut je 2019. godine, a tokom pet sezona posadili smo 800.000 sadnica na više od 400 lokacija širom Srbije, ozelenili 27 gradova i opština i sakupili osam tona semena.
Paralelno sa akcijama sadnje, realizovali smo brojne aktivnosti na promociji ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećena je edukaciji dece u vrtićima i osnovnim školama, gde su organizovane brojne radionice i konkursi. Organizovali smo tri velika foruma na temu šumarstva, tri panela na temu „Profesija budućnosti“, održali 45 edukativnih radionica za studente, školarce i predškolce, obezbedili 10.000 sadnica za sve škole u Srbiji, oslikali murale u Beogradu i Čačku, organizovali tri dečja konkursa na temu zaštite životne sredine, očistili divlju deponiju od dva hektara i pretvorili je u zelenu oazu, snimili 33 podkasta, dok smo od 2019. godine u dnevnom listu Kurir posvetili preko 600 strana promociji zelenih tema. Veliko priznanje dobili smo i na festivalu društveno odgovorne komunikacije, gde je naš projekat "Zasadi drvo" ovenčan priznanjem „Kampanja sa svrhom“ kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja realizovanih u Srbiji prethodne godine.
Ana Aleksić, članica uprave kompanije WMG, izrazila je zadovoljstvo povodom ostvarenog cilja i istakla važnost projekta. "Pre pet godina započeli smo projekat Zasadi drvo s ciljem da doprinesemo stvaranju bolje i zdravije okoline. Promocijom i edukacijom putem naših medija želimo da podignemo svest o ekološkoj odgovornosti, omogućimo da se čuje glas stručnjaka i relevantnih institucija i inspirišemo građane da i sami uzmu učešća u akciji. Svaka sezona projekta bila je jedinstvena, s različitim izazovima, ali ono što je konstanta od prvog dana jeste snaga zajedništva. Zahvaljujući velikom broju volontera i zaposlenih, uz veliku institucionalnu podršku partnera, postigli smo impresivan rezultat od čak 800.000 novih sadnica posađenih širom Srbije, a idemo ka svom prvom milionu. Zahvaljujemo se svim našim partnerima, volonterima i zaposlenima koji su svojim doprinosom u okviru projekta Zasadi drvo, najveće inicijative za pošumljavanje u našoj zemlji, doprineli stvaranju zdravije budućnosti. Još jednom pozivamo sve građane da nam se pridruže u misiji da Srbiju učinimo zelenijom", zaključila je Ana Aleksić.
Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, izjavila je: „Već pet godina zaredom ponosni smo na svaki postignuti rezultat i zalaganje koje smo uložili u okviru projekta Zasadi drvo kako bismo prirodi pružili šansu da ostane najveće blago i za generacije koje će nas naslediti. Pitanje održivog poslovanja više nije pitanje izbora, već potrebe koju svako od nas oseća u kompaniji dm drogerie markt. Upravo iz te potrebe potekla je ideja da svake godine u više različitih ciklusa sprovodimo akciju Zasadi drvo, kojoj se svaki put priključi sve veći broj ljudi iz naše zajednice, prepoznajući značaj i važnost prirode i njenog očuvanja. Uz podršku naših institucionalnih partnera, angažovanje zaposlenih i njihovih porodica, te velikodušnost brojnih volontera i javnih ličnosti, uspeli smo da stvorimo zelene oaze širom Srbije. Brojna područja kojima smo podarili nov život u okviru ove inicijative sad postaju šume. To su ujedno i mesta za opuštanje, staništa za mnoge biljne i životinjske vrste, regulatori temperaturnih uslova, pluća naše zemlje i ostavština za mlade naraštaje. Uverena sam da ćemo ovim projektom i u godinama koje dolaze nastaviti da negujemo zajedništvo i ljubav prema prirodi, kako bismo pomogli našoj planeti da očuva svoju lepotu i biodiverzitet“, poručila je Jovanović Mitić.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Wireless Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.
Elle Style Awards 2024: Počinje odbrojavanje do najvećeg modnog događaja u regionu
Ni braon ni burgundi: Ova boja haljine se bez problema uklapa u svaki dnevni stil, a mi znamo 12 najlepših
Kako uštedeti na putovanja za praznike ove godine? Ovde pratite pad cena hotela i proći ćete 50% jeftinije
Otvorena je izložba Elle x L'Oréal Group: Pogledajte kolekciju fotografija "Lepota van okvira" u Francuskom institutu
#1 anti-frizz proizvod koji će spasiti vašu frizuru od vlage: Ne masti i ne otežava kosu, a skroz je ispravlja