U OVO DOBA DANA SE OSEĆAMO NAJUMORNIJE: Da li i vama tada opadne koncentracija i prispava vam se?

Otkrijte u koje doba dana se ljudi obično osećaju najumornije.

Freepik/gpointstudio

Ako počnete da zevate dok ste za volanom, uspravite se u sedištu i fokusirajte se na saobraćaj, jer i najmanji mikro-san može da izazove fatalni udes. Svake godine stotine ljudi na ovaj način izgubi život u saobraćaju. Mikrosan je veoma kratak period sna koji se meri u sekundama, tvrde stručnjaci.

Ako vozite 100 kilometara na sat i zatvorite oči na samo dve sekunde, preći ćete na slepo 56 metara, kaže nemačka agencija za bezbednosnu inspekciju TÜV. Ako vam se oči zatvore i glava vam padne, a onda se iznenada trgnete... ako ste doživeli bilo šta od ovoga, verovatno ste već bili u mikrosnu.

Važno je da obratite pažnju na znakove umora koje vam telo šalje da biste izbegli ovo stanje, koje može biti opasno po život na putu.

Freepik/Freepik 

Znaci upozorenja su često zevanje, trljanje očiju, iznenadna drhtavica ili često vrpoljenje na sedištu.

Stručnjaci upozoravaju da su to poslednji znaci posle kojih treba stati i odspavati pre nego što nastavite da vozite. Preporučljivo je napraviti pauzu od 10 do 20 minuta. Rizik od mikrosna je veći kada vozite u vreme koje nije u skladu sa bioritmom vašeg tela.

Ljudi su biološki najumorniji između dva i pet ujutru i oko dva popodne

Međutim, ovaj period umora nije isti za sve ljude, pa je važno znati sopstveni bioritam i ne voziti kada se osećate umorno. Neki ljudi se osećaju umornije uveče, a nekima je potrebno duže da se probude ujutru.

Ranoranioci koji lako ustaju iz kreveta i osećaju se odmorno i energično od jutra obično su pospaniji popodne i uveče. Takvima se preporučuje da popodne izađu u šetnju na svež vazduh pre vožnje.

S druge strane, noćne ptice teže se probude ujutru, ali se posle podne osećaju punije energije. Ako ste u ovoj grupi, pobrinite se da imate dovoljno vremena da se probudite ujutru kako biste bili budniji i bistrije glave kada sednete za volan.

Čak i oni koji svakodnevno putuju na posao su u opasnosti od mikrospavanja. Svako jutro voze ubrzo nakon buđenja i ponovo na kraju radnog dana.

Unsplash/Yuris Alhumaydy 

Smatra se da je nivo koncentracije i budnosti veoma nizak kada se ljudi vrate sa posla i to je jedno od najgorih doba u danu za vožnju.

Statistički podaci iz Nemačke pokazuju da se većina nezgoda izazvanih umorom dešava između šest i osam ujutru i između dva i četiri popodne.

Procenjuje se da u SAD svake godine umre oko 600 ljudi jer voze umorni.

Bez obzira na doba dana, umor je problem koji treba ozbiljno shvatiti. Umor smanjuje nivo koncentracije, ali i sposobnost brzog reagovanja. Pored toga, važno je zapamtiti da vozači generalno često precenjuju svoje mogućnosti.

Izvor: Hina.hr