U izlozima su se ovih dana pojavili novi telefoni Samsung S20 FE u različitim bojama. Na prvi pogled, ovo je estetski iskorak kada se radi o tržištu mobilnih telefona. Međutim, kada se uzme u obzir koliko nam ovaj uređaj znači u svakodnevnom životu, a da smo pritom svesni psihološkog uticaja boje na čoveka, reč je o izboru koji može mnogo toga da promeni.

Na pitanje koja nam je boja omiljena često odgovaramo instinktivno, bez razmišljanja. Međutim, taj odgovor u sebi sadrži mnogo više nego što se na prvi pogled čini.

Karakter često ima i svoju dominantnu boju
Wanted Karakter često ima i svoju dominantnu boju

Od Karla Gustava Junga naovamo, mnogi su istraživali povezanost boja sa psihologijom ličnosti i načinom na koji one utiču na raspoloženje. Ova istraživanja vremenom su postala prava nauka koja se koristi u raznim oblastima života - od marketinga, pa sve do poboljšanja kvaliteta života u velikim gradovima. Na primer, u Glazgovu, kao i brojnim japanskim gradovima, utvrđeno je da plava ulična rasveta direktno smanjuje stopu depresije i društveno neprihvatljivog ponašanja. Dakle, boja nije samo estetski detalj, već svojevrsni medij koji čovek koristi u svojoj interakciji sa okruženjem.

Iako poruka koju neka boja predstavlja varira u zavisnosti od kulture, naučnici su utvrdili da su neke od njih univerzalne. Recimo, crvena na gotovo svim krajevima planete predstavlja moć, uzbuđenje, požudu i ljubav. Isto tako, plava je pretežno svuda znak pouzdanosti i visokog kvaliteta. Zelena je najčešće simbol zdravlja i dobrog ukusa, dok kod žute značenje i uticaj široko variraju od kulture do kulture - ona negde može da znači sreću i bezbrižnost, dok na drugim mestima predstavlja kompetenciju, ali i ljubomoru.

Šta želite da poručite okolini, a šta sebi?
Wanted Šta želite da poručite okolini, a šta sebi?

Kada je reč o načinu na koji boja utiče na onoga ko je nosi, postoje brojne studije koje su dokazale dejstvo kolorita na raspoloženje, duševno stanje i asocijativne nizove koji se u nama ređaju. Ova istraživanja došla su do nekih konstanti koje se danas široko primenjuju u raznim oblastima. Na primer, boje mogu da pojačaju određeni ukus. Jedan od primera za to je da čokoladne bombone braon boje imaju "čokoladniji" ukus od, recimo, zelenih. S druge strane, hleb koji se pakuje u ambalaže smeđih i zlatnih tonova kod većine korisnika izazvao je veći osećaj svežine i hrskavosti nego onaj pakovan u ambalažu drugih boja.

Neočekivano moćan rezultat ovih istraživanja istakao se i u farmaceutskoj industriji. Naime, boje su dokazano pojačale dejstvo određenih supstanci. Primera radi, stimulansi deluju jače kada su pilule obojene toplim bojama, dok depresanti rade bolje kada su u hladnim tonovima.

Naučno je dokazano da prisustvo određene boje može da utiče na preovlađujuće raspoloženje u toku dana
Wanted Naučno je dokazano da prisustvo određene boje može da utiče na preovlađujuće raspoloženje u toku dana

Vodeći se ovim istraživanjima i pretpostavkama o uticaju boja na naš svakodnevni život, Samsung je kreirao liniju telefona koja se ističe po šarolikosti i namenjena je pre svega pripadnicima Generacije Z. Zumeri, kako ih popularno nazivaju, više od drugih imaju taj snažan poriv da svojoj okolini pošalju originalnu poruku i time se istaknu u masi. Boja je jedno od najmoćnijih oružja za to, baš zbog toga što deluje i na svesnom i na podsvesnom nivou. Telefoni Samsung S20 FE dolaze u šest jarkih boja, a u nastavku možete pročitati šta svaka od njih predstavlja i šta o vama govori ona koja vam je omiljena:

Plava

Da li ste ovo vi?
Wanted Da li ste ovo vi?

Ako vam je plava omiljena boja, većina ljudi bi vas opisala kao ambiciozne, uspešne, pune samopouzdanja i hladne glave. Otvorenog ste uma i ne ustručavate se da idete za onim što želite.

Ljubičasta

Možda je ovo boja za vas?
Wanted Možda je ovo boja za vas?

Ljubitelji boje lavande su, poput istoimene biljke, sofisticirani i deluju smirujuće na okolinu. Ustaljene norme i pravila ih ne dotiču. Izvanredni su u rešavanju problema i otvoreni za različite mogućnosti.

Zelena

Ukoliko težite smirenosti...
Wanted Ukoliko težite smirenosti...

Poznaju vas po smirenosti, pouzdanosti i odmerenosti. Uvek ste tu za svoje najmilije kad im zatrebate – pažljivo slušate, nesebično činite usluge i nikad ih ne biste izneverili.

Crvena

Ona na svim jezicima znači isto...
Wanted Ona na svim jezicima znači isto...

Ako najradije birate crvenu, verovatno znači da ste puni energije, strasti i snažne volje. Takođe, ne smeta vam da se izdvajate u gomili – naprotiv, uživate u tome.

Narandžasta

Ako neki kolorit označava optimizam, to je ovaj
Wanted Ako neki kolorit označava optimizam, to je ovaj

Ova boja se najčešće smatra veselom, jer asocira na leto i sunce. Ako vam je narandžasta omiljena, društvena ste i živahna osoba, puna optimizma, kreativnosti i entuzijazma.

Bela

Čistota, iskrenost i jednostavnost...
Wanted Čistota, iskrenost i jednostavnost...

Nema sumnje da bela boja odaje čist, iskren, neiskvaren vajb. Sa vama nema mnogo komplikacija i uvek ste tu za ljude oko sebe, pa čak i za potpune strance koje ste upravo sreli na ulici.

I? Koju ćete boju odabrati?