Starije generacije sigurno se sećaju radosnica koje su naše majke brižljivo popunjavale i čuvale. Majčin rukopis, poruke, misli, fotografije... uspomene su koje nemaju cenu.
Danas, za te iste uspomene dovoljno je da kliknete telefonom. Čuvamo na hiljade fotografija naše dece, ali zaboravljamo da tehnika nije najbolji način da sačuvamo uspomene. Uostalom, koliko puta vam se dogodilo da memorijska kartica prestane da radi, a o lošim stranama čuvanja datoteka na intrernetu i da ne govorimo. Naposletku, morate priznati da ima nečega u tome kada u rukama držite izrađene fotografije, čitate poruke na poleđini...
Radosnice su nekada bile jedan od najpopularnijih načina da sačuvate bitne informacije o vašoj bebi - kad je rođena, koliko je teška, kad je nikao prvi zubić ili koja je bila prva reč...
I zaista, ima li lepšeg načina da sačuvate sve bitne trenutke iz prvih godina života vašeg deteta? Međutim, kako se vreme menjalo, tako smo na radosnice nekako zaboravili. A onda su dve devojke rešile da ih vrate na velika vrata.
Željka i Tamara stoje iza brenda "Soft and tender" , a za Wanted! su otkrile kako su došle na ovu ideju da pokrenu celu priču, ali i šta je to što ih inspiriše.
Odakle je potekla ideja da stvarate baš radosnice?
"Kada nam je jedna od najboljih drugarica koja živi u Americi saopštila da je u drugom stanju, poželele smo da joj poklonimonešto posebno i vredno. S obzirom na to da će njeno dete odrastati i živeti na području gde se govori strani jezik, poželele smo da joj poklonimo nešto što će je podsećati na to odakle su njeni koreni. Tako smo došle na ideju da bi radosnica na srpskom jeziku bila idealan poklon. Upustile smo se u potragu za onom koja je neutralnog dizajna (jer pol deteta nismo znale do samog rođenja), kvalitetne izrade i dovoljno obimna da stanu sve one najlepše uspomene. Međutim, ono što se u tom trenutku nudilo nije zadovoljavalo naše kriterijume pa smo odlučile da same kreiramo najnežniji plišani čuvar dragocenih dečijih uspomena. E, tu kreće naša Soft & Tender avantura..."
#TVOJAPRIČA
Šta vam je najveća inspiracija u radu?
"Kreirana sa mnogo pažnje #tvojapriča je omaž minulim vremenima kada su se prve dečije uspomene čuvale, ne u telefonima kao danas, već među tvrdim, rukom ispisanim, stranicama koje su odolevale rubu vremena. Upravo to je ono što nas inspiriše – ideja o tome da promovišemo analogne vrednosti u digitalnoj eri."
Na kakve ste prepreke nailazile?
"Dobra ideja i strategija su, naravno, veoma važne, ipak, najveći izazov predstavlja realizacija. Od trenutka kada smo shvatile da je tržištu potrebna naša ideja, pa do gotovog proizvoda, prošlo je dosta vremena, tri godine. Uprkos tome, nismo se obeshrabrile na tom putu jer smo sve vreme verovale da se sve dešava u svoje vreme – ni dan pre, ni dan kasnije. Prepreke su neminovan deo svakog procesa, one su tu kao potvrda da smo na dobrom putu. Uostalom, sa ostvarenjem cilja shvatimo da su svi teški trenuci ostali u senci i da su osećaj radosti i ponosa jedino što pamtite (ok i poneki kiks koji kasnije prepričavate kao anegdotu, ali sve je to poželjno (smeh))."
Da li radosnice više kupuju buduće mame ili ih više biraju kao poklon za nekog drugog?
"Naši kupci dele se na bliske članove porodice buduće mame, kao što su tetke, bake, ali i najbolje prijateljice ili kume koje žele da za rođenje deteta poklone nešto što ima veću vrednost od novca u koverti i buduće mame koje su nedavno saznale da su u drugom stanju i žele da od prvog trena vode dnevnik, čuvar uspomena.
Zanimljivo je to da uprkos tome što naš proizvod najčešće kupuju žene, imali smo dosad među kupcima i nekoliko sjajnih muškaraca koji su želeli da iznenade svoje supruge prvim poklonom za nju i bebu. Ipak, većina kupaca odlučuje se da poruči radosnicu nakon rođenja deteta, jer je u našem narodu i dalje snažno ukorenjeno verovanje da ne bi trebalo kupovati dečije poklone pre njegovog rođenja. Svakako, mi smo uvek u "niskom startu" i radosnicu možemo isporučiti već nakon jednog dana od porudžbine."
Prave se sa ljubavlju i uz mnogo truda
Zanimalo nas je da znamo i kako izgleda sam proces izrade, ali i šta je ono što bi volele da su znale pre nego što su se upustile u priču. Jer, jasno nam je i pre odgovora da ovako nešto zahteva mnogo elemenata - od izbora papira i materijala, pa onda i do grafičkih elemenata.
"Volele bismo da nas je neko upozorio na to koliko je proces obiman. Isprva smo mislile da je potrebno samo da imamo ideju, grafički dizajn i nacrt proizvoda i da će nam neko izraditi tačno tako kako smo zamislile, ali ne... Potraga za adekvatnim papirom koji će se naći unutar korica, a koji će sa jedne strane biti dovoljno debeo da izdrži godine i godine prelistavanja, a sa druge da ima povoljnu teksturu koja omogućava lako pisanje, a bez mogućnosti razmazivanja hemijske olovke bila je duga i mukotrpna. Dodatno je bio izazov naći papir u boji slonove kosti, da nije beo, a ni natur.
Takođe, bilo je potrebno pronaći pliš u tačno onim bojama koje smo zamislile od početka – svetosiva, antracit siva, prljavoroze i golubije plava. Mada, ništa manje nije bilo izazovno ni izraditi kvalitetne, čvrste, handmade kutije. Sve to uticalo je na kreiranje krajnje cene ka kupcima, ali nismo želele da nauštb cene spuštamo kvalitet, zato smo se opredelile za premium proizvod sa kojim se nećete postideti kada dođete na proslavu povodom rođenja deteta."
S obzirom na to da postoji mogućnost personalizacije, da li ste imale neki neobičan zahtev?
"Što se tiče same personalizacije nismo imali neobične zahteve, ali često imamo upite da li možemo da izradimo radosnicu za blizance. Iako to na prvu može zvučati kao super ideja, čak bismo mogle i da je izvedemo, ipak smo mišljenja da bi svako dete trebalo da ima svoju radosnicu, to je pitanje intime i posebnog odnosa sa majkom, koji se kroz pitanja poput: "šta sam osetila kada sam te prvi put ugledala, kako smo isprva hteli da ti damo ime" razvija i emotivno prenosi na dete šaljući važne i ključne poruke koje će svako, kad poraste, poželeti da pročita."
Ove neverovatno talentovane devojke ne bave se samo radosnicama. Tamara je novinar, a Željka dizajnerka i fotografkinja. Zajedno čine savršen tim, a ono što je najzanimljivije je to da su baš tokom pandemije krenule sa zajedničkim biznisom.
Kako je reagovala okolina kada ste saopštile da započinjete svoj brend?
"Kao što je čuveni filozof Gete (jedna od njegovih mudrosti se nalazi i na prvoj strani Soft & Tender radosnice), rekao:"Svaka ideja u početku izgleda kao ludost", pa tako i naša (smeh). Sve je počelo mesec dana nakon proglašenja pandemije, tačno u onom trenutku kada je svačija budućnost bila neizvesna. Upravo ta situacija navela nas je na to da shvatimo da nema sigurnih luka, da je život nemirno more i da sve zavisi od toga da li ćemo rašiti jedra. Udružile smo znanje i resurse iz oblasti komunikacija, marketinga, umetnosti dizajna i profesionalne fotografije i upustile se u preduzetničke vode, i na sreću, za sada dobro plovimo (smeh)."
Prva radosnica
Prvo je uglavnom ono što nam je svima najdraže. Ali, na prvom se i uči, spoznaju greške i bolja rešenja. Isto je bilo i sa prvencem radosnice "Soft and tender". Međutim, devojke priznaju da su ipak od samog početka dobro osmislile svoj proizvod.
"Imale smo tu sreću da smo od starta zaista dobro vizualizirale finalni proizvod. Jedino što smo izmenile bila je veličina fonta i nedostajao je zlatotisak na korici, a razlog tome je taj što dugo nismo mogle da odlučimo da li da na korici piše #mojapriča ili #tvojapriča i ipak smo se odlučile da to bude priča koju je majka svojom rukom ispisala i ostavila svom detetu kao dar da ga podseća na nju i kada nje jednog dana ne bude."
Da li su u planu još neki projekti?
"Da, isprva smo želele da se naš brend zove samo Radosnica, a ubrzo smo shvatile da bi nas taj naziv ograničio samo na izradu radosnica i privremeno smo odustale od toga tako što smo dale sebi par dana da razmislimo. Kako smo obe veoma kreativne, narednih dana su nam samo pristizale ideje šta bismo sve mogle i želele da izrađujemo, a da je namenjeno pre svega – deci. To je bio dovoljan znak da treba da osmislimo ime brenda koje će sutra u svom asortimanu podneti još nekoliko proizvoda i tako je nastao mekan i nežan naziv – Soft & Tender. Ipak, proširenje asortimana će sačekati još malo – makar tri godine."
Da li su vaši roditelji imali radosnice kada ste bile male, i osim po elegantnom dizajnu, da li se vaša radosnica razlikuje po još nečemu?
"Da, i naši roditelji su imali radosnice, i ljubav i nežnost koju osetimo čak i danas kada ih prelistamo, želele smo da prenesemo i u naš proizvod. Ono što Soft & Tender radosnicu čini posebnom i drugačijom jeste činjenica da svaki kupac ima mogućnost personalizacije. Naime, sama knjiga ima ugrađen mehanizam sličan registratoru, pa je sve 64 stranice moguće izvaditi i složiti po željenom redosledu, a po potrebi, čak i dodati nekoliko strana. Takođe, format stranica je prilagođen polaroid fotografijama koje ponovno doživljavaju popularnost. Radosnica obuhvata period do 5. rođendana i prati sve važne trenutke u mladom životu uz simpatične ilustracije."
Željka i Tamara su parolom: "Stvara(j)mo uspomene zajedno!" zaokružile priču o njihovim divnim i nežnim radosnicama. Jedno je sigurno, samo nebo granica je za njihovu kreativnost, a ukoliko želite da podržite domaće brendove i da kupite sebi ili nekome nešto zaista posebno, znate kome treba da se obratite.
U gakeriji u nastavku teksta pogledajte još neke od fotografija divnih "Soft and tender" radosnica:
U Sava Centru održana promocija knjige "Tajne zanata" Miroslava Miškovića
Viralno rumenilo košta 44€, a ne vredi ni 500 din: Ove drogerijske zamene su 10x bolje i pigmentovanije
10 situacija kada smo morali 2x da pogledamo u obuću slavnih: Kokošije kandže i danas su nešto najčudnije ikad
Elle Style Awards 2024: Počinje odbrojavanje do najvećeg modnog događaja u regionu
Ni braon ni burgundi: Ova boja haljine se bez problema uklapa u svaki dnevni stil, a mi znamo 12 najlepših