Zbog posla, svakodnevnih obaveza i brzog načina života često zaboravimo ono najbitnije - sebe. Što smo starije tako se i prioriteti menjaju i sebi smo, složićete se, vrlo često na poslednjem mestu. Idealna prilika da budemo pre svega odgovorne prema sebi, ali i da podsetimo sebi drage ženske osobe na to koliko su redovni pregledi i zdrav način života važni, jeste upravo Nacionalni dan borbe protiv raka dojke.
Osnovan na inicijativu kompanije Avon i Fonda B92, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, ovaj dan se desetu godinu zaredom obeležava 20. marta sa ciljem podizanja svesti o značaju prevencije i ranog otkrivanja raka dojke.
Kao kompanija koja je posvećena ženama, njihovom osnaživanju i boljem položaju u društvu, Avon je povodom obeležavanja ovog nacionalnog dana okupio eminentne stručnjake, predstavnike zdravstvenih institucija i organizacija, na panelu na temu: 'Kako ženama iz ruralnih područja omogućiti dostupnost redovnih pregleda?“.
„U Republici Srbiji u dve godine bi trebalo da se skriningom okvirno obuhvati 1 500 000 žena. Pandemija je na veliku žalost, onemogućila ovako veliki obuhvat, jer su radiolozi bili u kovid zoni, a često i sami dijagnostički aparati“, izjavio je prof. dr Ferenc Vicko, državni sekretar u Ministarstvu zdravlja. Takođe, osvrnuo se na digitalizaciju i projekat eRadiologija:
„Projekat se privodi kraju i pružiće mogućnost da svaka slika i svaki dijagnostički postupak bude dostupan na državnoj platformi, a lekari zaduženi za skrining mamografiju će moći iz svakog mesta da se prijave sa svojom šifrom i očitaju nalaz”.
„Takođe, imamo odluku Vlade Republike Srbije da Ministarstvo zdravlja, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije “Dr Milan Jovanović Batut”, poziva žene iz dobne grupe koje su predviđene za skrining raka dojke.Pozivanje će se vršiti preko Pošte Srbije i u svakom momentu će moći da se digitalno prati status takvog poziva. Cilj je da povećamo svest i obuhvat mamografskim skriningom i na taj način smanjimo visoki mortalitet od ove bolesti u Republici Srbiji“, istakao je prof. dr Ferenc Vicko.
Avon godinama ističe značaj redovnih pregleda i podrške ženama obolelim od ove bolesti- kroz donacije, edukacije i podršku projektima usmerenim ka ovom važnom ženskom pitanju. Sredstva za sve aktivnosti u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke, obezbeđuju se izdvajanjem celokupnog bruto profita od prodaje Avon proizvoda sa ružičastom vrpcom. Kompanija Avon je do sada donirala preko 700.000 dolara u Srbiji, u okviru ove akcije.
Za izuzetan doprinos u borbi protiv raka dojke u Srbiji, priznanje za životno delo, u okviru panela, dobila je Ana Dornik, predsednica udruženja „Žena uz ženu“. Zahvaljujući se na priznanju, predsednica Udruženja, Ana Dornik, istakla je:
„Kako bi žene u ruralnim i manjim sredinama imale redovne prilike za preventivni pregled, neophodno je da se ovakve akcije kao što je organizovalo naše Udruženje, sprovode češće i tokom cele godine. Uz podršku države, umesto jednog karavana, bilo bi dobro organizovati da 5-6 karavana, kontinuirano, u svakom trenutku, omoguće preglede širom Srbije. Tada bismo zaista napravili krupne pomake u “crnoj” statistici.”
Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut" rak dojke predstavlja vodeći maligni tumor u obolevanju i umiranju žena u Srbiji, iako se pravovremenom dijagnostikom i adekvatnom terapijom može u potpunosti izlečiti. Zato su za uspeh u borbi protiv raka dojke ključni jednaki uslovi za prevenciju, rano otkrivanje i lečenje za žene u ruralnim i gradskim sredinama.
Kako bi skrenuli pažnju javnosti na važnost podrške i neophodnost zajedničke borbe, Beograd, Niš i Novi Sad su 19. i 20. marta bili osvetljeni ružičastom bojom, koja simboliše borbu protiv raka dojke, dok su se i brojni TV prezenteri priključili ovoj borbi simbolično noseći roze vrpcu na reverima.
Ukoliko se otkrije na vreme, rak dojke je u 90% izlečiv
Pregledajte se redovno!