Svako ko ima profil na Instagramu, sigurno je bar jednom imao prilike da se susretne sa objavama profila Kritički. Ono što možda niste znali, jeste da iza tog profila stoji mlada i hrabra dvadesetdvogodišnja devojka - Nikolina Pavićević. Na svojoj stranici, koja nakon samo nešto više od godinu dana broji preko 70.000 pratilaca, Nikolina glasno priča i piše o aktuelnim temama u društvu o kojima se neretko ćuti.
Složićemo se da je za deljenje društveno značajnih tema koje su naizgled „tabu“ i otvoreno bavljenje važnim ženskim pitanjima, danas potrebno mnogo odvažnosti i predanosti. Sa željom da pruži podršku hrabrim ženama, nagradi njihovo zalaganje, a time i doprinos u borbi protiv rodno zasnovanog nasilja, sa akcentom na verbalno nasilje, kompanija Avon je u okviru svoje akcije Reci NE nasilju nad ženama, odlučila da Nagrada za žensku hrabrost ove godine ode upravo u ruke mlade Nikoline.
Priznanje je simbolično uručeno ispred Skulpture ženske hrabrosti, autora Marka Lađušića, koja je pre tačno dve godine postavljena zahvaljujući kompaniji Avon, a uz podršku Ušće SC na čijem se platou i nalazi. Tim povodom, sa Nikolinom smo razgovarali o ideji koja se krije iza profila Kritički, kao i motivaciji i izazovima sa kojima se danas susreće.
Na svom profilu uspela si da okupiš pravu armiju pratilaca. Koliko si svesna uticaja koji na njih imaš i da li si od početka verovala u ovakav uspeh?
Zapravo mi je teško da povjerujem da trenutno, preko 72.000 ljudi prati moj sadržaj. Mada, moram da priznam da sam sa istim žarom pisala i za 300 ljudi, samo se sa većim brojem ljudi javlja i određeni pritisak. Ne očekujem od sebe savršenost i ne prezam od greške, ali ponekad pomislim da je drugi očekuju, te da će se svaka greška protumačiti kao kobna i nepopravljiva. Iz mog ugla, greška zapravo može biti odličan okidač i motivator za dalji rast. Čak može biti i korisna na Instagramu – mreži, gđe smo navikli da se prikazuje idličan i „savršen“ život.
Na koji način kreiraš objave? Verujemo da ovakve teme zahtevaju temeljnu pripremu i analizu?
Vidim smisao u tome, pa koliko god teme bile teške, imam jaku želju da ih predočim ljudima koji me prate, kako bismo zajedno pokretali diskusiju dalje. Imam periode kada sam manje aktivna – ponekad zbog obaveza u privatnom životu, ponekad jer mi je potreban mali predah kako bih napunila baterije. Nemam ustaljeni način biranja tema. Često mi ideje daju i sami pratioci, a trudim se i da obilježim važne datume tokom godine.
Tvoje objave znaju da izazovu pravu buru na Instagramu. Kako se nosiš sa tim?
Znate onaj osjećaj kada u nečemu vidite smisao? Tako meni sve ovo što radim na profilu Kritički i sve ono što zamišljam da želim da radim za par godina, ima u potpunosti smisla. Tu sam “svoj na svome,” zanima me takav sadržaj, pa se trudim da ono što ja naučim, prenesem kroz profil Kritički dalje. A hrabrost – čini mi se da ponekad može biti i varljiva. Koliko je hrabro iznositi neke teme, toliko sam ponekad i nesigurna. Mada, ne mogu protiv sebe.
Da li si nekada strepela zbog sadržaja koji objavljuješ?
Da. Konkretno zbog online nasilja koje se ponekad ne završava tu, u virtuelnom svijetu. Iako ono što ja želim da podstaknem zvuči jako jednostavno i potpuno bezazleno, nismo mi društvo koje voli promjene, koje zna da se nosi sa drugačijim mentalitetom, pa i čuje opomene i kritike. Čak i kad taj mentalitet ugrožava druge svojim stavovima i radnjama. Svakako, čini mi se da više strepe meni bliski ljudi, te da su oni više zabrinuti za moju sigurnost od mene.
Ko je Nikolina van društvenih mreža?
Nikolina van društvenih mreža je zapravo jako slična onoj sa društvenih mreža. Sa istim reakcijama na nepravdu i diskriminaciju. Jedina razlika je što sam u društvu jako često nasmijana - online možda izgledam malo ozbiljnije.
Da podsetimo, Avon Akcija Reci NE nasilju nad ženama u okviru koje je autorki profila Kritički dodeljena i nagrada, pokrenuta je 2008. godine, od kada se kroz edukativne programe i donacije, zalaže za zaustavljanje i sprečavanje nasilja nad ženama. Do sada su u okviru ove akcije, donacijom sigurnosnih sistema, opremljene tri sigurne kuće u Srbiji, podržan je projekat „ONAsnaživanje“, kao i projekat Autonomnog ženskog centra „Mogu da neću. Ljubav nije nasilje!“. Za podizanje svesti javnosti o ovoj temi postavljena je Skulptura ženske hrabrosti, a realizovane su i brojne kampanje poput „Možeš drugačije“, „Nisi sama“, kao i „Sportska borba je izazov, porodična je zločin.“
Sredstva za fond Akcije Reci NE nasilju nad ženama, kompanija Avon obezbeđuje izdvajanjem celokupnog bruto profita od prodaje specijalno označenihproizvoda za hrabrost. Na ovaj način, u sve Avon donacije i kampanje direktno su uključene i Avon Dame koje kupovinom ovih proizvoda podržavaju Akciju Reci NE nasilju nad ženama.
Šta najbolje obučene Skandinavke nose ove sezone? Ovih 5 ideja lako možemo da im ukrademo
6 strukiranih jakni idealnih za ženstvene dame: Ali da bi izgledale vrhunski, obratite pažnju na jedan detalj
Kako je devojka iz Niša zaradila 30.000€ prateći savete sa ovog sajta?
Najlepši trendovi u manikiru za kasnu jesen: Pored burgundi i braon nijansi, ovaj dezen je najtraženiji
7 najboljih čizama za zimu 2024/25. u radnjama kod nas: Ove tople i udobne, a moderne modele svi žele