Čuvena italijanska porodica Anjeli i njihova životna priča bila bi idealan scenario za neki holivudski film, jer njihova sudbina ima sve elemente od prevara, osvete smrti i tragedije.

Italija je njihov liksuzan način života često osuđivala, ali su im se potajno i divili, a nema sumnje da je Đani Anjeli bio heroj italijanske ekonomije.

Ovaj magnat učinio je Fiat najprepoznatljivijim italijanskim izvoznim proizvodom i zaposlio je preko 60 hiljada ljudi.

Anjelijevi u svom vlasništvu i danas imaju nacionalni ponos - fudbalski klub Juventus, što ih je dodatno pozicioniralo kao neslužbenu kraljevsku porodicu tešku 3.1 milijardu dolara.

djani anjeli
profiemdia 

Iako je bio oženjen za plemkinju Marelu Anjeli mediji su se više zanimali prateći Đanijev ljubavni život iza scene i burne veze s glumicom Anitom Ekberg i američkom dizajnerkom Džeki Rodžers.

Nakon njegove smrti 2003. godine javnost se okrenula porodici Anjeli, pitajući se ko će preuzeti poslovno carstvo.

Nakon brojnih previranja unutar porodice, imenovanja i smena, odlučeno je da će kompaniju voditi Džon Elkan, unuk Đanija Anjelija. Kao direktor marketinga imenovan je njegov mlađi brat Lapo.

lapo elkan
Shuterstock 

Iako je Džon preuzeo odgovorniju funkciju u kompaniji brzo je postalo jasno da je Lapo prava zvezda porodice.

Uvek obučen u odela jarkih boja i doteran do savršenstva, Lapo je bio pravo oličenje bogatog naslednika koji na put odlazi s kovčegom u kojem nosi 100 pari ručno pravljenih cipela. Lapo se ponašao kao rok zvezda, večno privlačeći paparacije koji su ga pratili po noćnim klubovima.

Kada je nakon Đanijeve smrti pozvan da se vrati u Torino, nije se dvoumio. Porodični posao je nešto u čemu je oduvek želeo da učestvuje i ponovo učiniti Fiat vodećom kompanijom.

Za razliku od ostalih glavešina u kompaniji razmišljao je progresivno i sa svojim timom ponudio sveže ideje koje nisu najbolje legle upravnom odboru.

lao elkan
Shutterstock 

U saradnji sa školskim prijateljem osmislio je liniju džempera na koje je stavio Fiatov logo iz 1920. Kako priliči stilskoj ikoni (Lapo je tada imao 26 godina), za lansiranje je odabrao prestižni Corso Como pa je 2003. godine organizovao događaj na kojem je sam promovisao Fiat džemper naravno u kombinaciji sa odelom njegovog dede Đanija.

Fiat je tih godina proživljavao veliku finansijsku krizu i predstavljanje proizvoda vezanih uz brend nije bilo dovoljno.

Trebalo je osvežiti neke automobilske hitove i kreirati dovoljno atraktivnu kampanju koja će ih izdvojiti iz prezasićenog tržišta.

Lapo se odlučio za reinvenciju klasika - Fiat Punto i Fiat 500.

lapo elkan
Cobra Team / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia 

Javnost je ponovo počela da obraća pažnju na posrnulog italijanskog diva, mediji su hvalili svež pristup i inovaciju, a mlađa populacija se počela pitati od kada je Fiat postao kul brend?

Lapo je u to vreme bio u vezi s obećavajućom mladom nadom italijanske kinematografije, Marinom Stelom. Iako njegova majka nije odobravala vezu, ali ni njegov javan način života, ljubav je potrajala dve godine. Premda je svima bilo jasno da Lapo živi život punim plućima i ponaša se po sistemu "work hard, play hard" niko nije mogao naslutiti koliko je zaglibio.

lapo elkan
Shuterstock 

10. oktobra 2005. godine ispred bolnice u Torinu stajala je grupa fotografa. Hitna pomoć je dovela Lapa koji je bio na ivici smrti od predoziranja mešavinom kokaina i heroina.

Hitnu pomoć je nazvao 52-godišnji transseksualac, Patricia, kod koje je Lapo pronađen u stanu. Po priči 52-godišnje prostitutke, Lapo je u njen stan stigao oko ponoći i partijao do jutra s njom i dve kolegice. U jednom trenutku su shvatile da ga ne mogu probuditi i pozvale su hitnu pomoć.

Skandal koji je izbio, porodica Anjeli je teško mogla sanirati ili sprečiti. Svi italijanski i internacionalni mediji su isisali posljednju kap krvi iz ove priče, povezujući Lapove posete opskurnim kvartovima Torina satransseksualnim prostitutkama.

Kako to obično biva, u medije su se javljali svakojaki likovi tvrdeći da je Lapo od njih kupovao drogu ili spavao s njima. Na savršenu porodičnu sliku je bačena ljaga i činilo se da sve dobro što je napravio za Fiat više nije važno kao što je sramota koju je naneo familiji.

Lapo je morao napustiti zemlju i otići u kliniku za odvikavanje od zavisnosti u Americi. Danas kaže da mu je to bilo najteži period u životu i da je srećan da je preživio.

lapo elkan
profiemdia 

Osnovao je firmu Italia Independent i krenuo u biznis s naočarima. Ta vrsta biznisa posebno u Italiji gledana je kao unapred izgubljena bitka.

Kolekcija se rasprodala neverovatnom brzinom, a kao najbolji brend ambasador, pored Lapa, istakao se Karl Lagerfild koji je prvo kupio jedan par naočara, a potom krenuo korak dalje i za brend dizajnirao jednu kolekciju.

Pre dve godine predstavio je novi projekt Italia Garage Customs, firmu koja se bavi ručno pravljenim uslugama za automobile, avione, jahte i motocikle. Usput je kreirao i manju kolekciju odela u saradnji s tadašnjom dizajnerkom kuće Guči, Fridom Đanini.

Firma Independent Italia u prošloj je godini ostvarila promet od 39 miliona evra sa tendencijom rasta.

Lapo se 2020. godine napokon oženio i to 47-godišnjom Džoanom Lemos, ženom portuglaskog porekla, bivšom reli trkačicom.

lapo elkan
Oliver Palombi / MEGA / The Mega Agency / Profimedia 

I dalje živi punim plućima, neumorno planirajući sledeći potez i tvrdi: "U sebi imam konstantnu potrebu da idem napred jer sam izrazito strastvena osoba. Ali sam u isto vreme profesionalan, fokusiran i predan. Imam jasnu ideju gde želim da idem, šta želim da postignem i kako to da izvedem".