Sve je više zemalja u kojima broj gojaznih stalno raste i to je sve veći zdravstveni problem. U Srbiji u poslednjih 10 godina prisutan je trend povećanja gojaznosti. Poslednji podaci pokazuju da 54,7 odsto stanovništva naše zemlje ima prekomernu telesnu masu, a da je svaki peti stanovnik gojazan, pišu na sajtu gojaznost.org.rs.

Dok se raspravlja o rešenjima, u Velikoj Britaniji su odlučili da pokrenu program mršavljenja zasnovan na tečnoj dijeti.

Objavljeni su rezultati probnog perioda, koji je počeo pre tri godine, koji su pokazali da su učesnici u proseku izgubili od 12 do 13 kilograma za tri meseca. Što je još važnije, mogli su da zadrže svoju novu težinu najmanje šest meseci.

Tečna dijeta.
Shutterstock 

Time je sprečeno i da višak kilograma izazove bolesti kao što je dijabetes tipa 2, koji se javlja 80 puta češće kod gojaznih ljudi. Naravno, svi su zainteresovani za ovu tečnu dijetu, a ima i onih koji osporavaju njenu efikasnost. Pre svega, briga je usmerena na broj kalorija, jer je dozvoljeno samo 800 dnevno, i na kvalitet sastojaka.

Ipak, poznati lekar Majkl Mozli podseća da postoji mnogo dobrih planova za mršavljenje zasnovanih na tečnoj ishrani. „Takva je, na primer, dijeta ’supa i šejk’, za koju je važno da se jela pripremaju od kvalitetnih namirnica", kaže autor popularnih režima ishrane.

U njegovoj čuvenoj dijeti'5:2', jedete 500 kalorija pet dana, a dva dana u nedelji jedete normalno. U drugom 'Fast 800' plan je da se dnevno unese između 800 i 1000 kalorija u periodu od dve do 12 nedelja.

Tečna dijeta.
denis-tuksar-hsTwPUzFegQ-unsplash 

„Više od 50.000 ljudi je uzimalo ovu dijetu, a najteži efekti koji su uočeni su povremene glavobolje i zatvor“, kaže Mozli.

„Imao sam 140 kilograma, a obim struka mi je bio 126 centimetara. Poslušao sam sve savete, bio sam veoma motivisan. Uzimao sam jedan obrok svaka četiri sata - supu ili šejk. Rezultati su bili odlični, čak sam uspeo da pobedim i dijagnozu dijabetesa tipa 2“, rekao je jedan od učesnika programa.

Među jelima koja se preporučuju u tečnoj ishrani su: paradajz, bundeva, grašak, tikvice, supa od pečuraka, ali i pileća supa sa dodatkom crvenog sočiva, bundeve ili graška.

Od šejkova preporučuju one od jabuke i zelenog povrća, banana i ovsenih pahuljica, šumskog voća i banane ili avokada i kokosove vode.

Tečna dijeta.
Unsplash