Milioni mladih ljudi ne učestvuju u javnom životu. U eri klimatske krize, globalnih sukoba i generacijskih nejednakosti koje su sve izraženije, stavovi, perspektive i predstavnici mladih su nam potrebniji nego ikad.
Skoro polovina svetske populacije je mlađa od 30 godina. Ipak, oni čine samo 2,6% parlamentaraca širom sveta.
Prosečna starost svetskog lidera je trenutno 62 godine. U 37% parlamenata u svetu, nema nijednog poslanika mlađeg od 30 godina, a manje od 1% ovih mladih poslanika čine žene.
Mladi imaju pravo da budu uključeni u političke odluke koje ih se tiču, međutim, postoje brojne prepreke koje im to onemogućavaju. The Body Shop i Kancelarija izaslanika generalnog sekretara Ujedinjenih nacija za mlade kroz kampanju „Be Seen Be Heard“ žele da se čuje glas mladih u javnoj sferi.
Kada su u pitanju javne odluke, participacija mladih može dugoročno da se unapredi:
• snižavanjem starosne granice za glasanje
• povećanjem formalne zastupljenosti mladih kroz omladinske savete, parlamente ili komitete
• uklanjanjem prepreka koje onemogućavaju mladima da učestvuju u javnom odlučivanju
• pojednostavljivanjem registracije onih koji prvi put glasaju
• unapređenjem liderskih veština mladih
Kampanja će biti sprovedena u 2.600 prodavnica, u preko 75 zemalja na 6 kontinenata.
Saradnja između kompanije The Body Shop i Kancelarije specijalnog izaslanika generalnog sekretara Ujedinjenih nacija za mlade značiće da će mladi ljudi i sve druge zainteresovane strane moći da se se angažuju u kampanji na mnogo načina. Lokalne kampanje će uključivati partnerstva sa određenim nevladinim organizacijama koje vode ili su fokusirane na mlade i/ili različite peticije i druge aktivacije.
Kampanja će trajati do sredine 2025. godine.
The Body Shop Srbija
Kada govorimo o lokalnim prilikama, istraživanja pokazuju da 64% mladih nikada nije učestvovalo u rešavanju nekog lokalnog problema. Zato će The Body Shop, u saradnji sa UNICEF-om u Srbiji, pomoći mladima da se njihov glas čuje, kao i da utiču na stvaranje pozitivnih društvenih promena u svojim lokalnim zajednicama.
Tokom kampanje, oni bi trebalo da upoznaju sopstvene mogućnosti, počnu da utiču na sredinu u kojoj žive i budu promena koju žele da vide.
Kroz program društvenih inovacija UPSHIFT, volonterizam i U-Report, a sa ciljem jačanja mirnog, tolerantnog i inkluzivnog društva, UNICEF širi mogućnosti da se glas mladih čuje, kao i da se oni međusobno uključuju i povezuju.
UPSHIFT u Srbiji ima za cilj da unapredi kapacitete mladih i podrži njihovo smisleno učešće u svojim zajednicama kroz društvene projekte i poslovne poduhvate. Tokom 2019. i 2020. godine, UNICEF u Srbiji je sproveo 5 ciklusa UPSHIFT programa, obuhvaćeno je, 1.600 mladih je učestvovalo u omladinskim inicijativama, a izgrađeni su otpornost i kapaciteti kod 221 mladog učesnika i učesnice u pilot fazi ovih vodećih inicijativa.
U-Report je jedan od kanala komunikacije koji UNICEF koristi da dođe do mladih, čuje njihova mišljenja i sugestije u vezi sa rešavanjem problema sa kojima se suočavaju u svojim zajednicama. Prikupljene informacije su javno dostupne i građanima i državnim institucijama, u cilju podsticanja dijaloga i smanjenja postojećeg jaza između građana i institucija. U-Report je platforma koja na brz i efikasan način podstiče i omogućava angažovanje 10.000 mladih, prikuplja informacije o pitanjima koja su im važna kroz ankete i podstiče donosioce odluka da uzmu u obzir stavove mladih u strategijama i planiranju.
Budući da je The Body Shop od samih svojih početaka društveno angažovan brend, ovu kampanju koja nastaje u saradnji sa UNICEF-om kompanija vidi kao još jednu priliku da bude uz članove našeg društva kojima je podrška potrebna. Ovoga puta u pitanju su mladi ljudi kojima će obezbediti platformu kroz koju će moći da se izraze tako da se njihov glas čuje mnogo dalje, a kampanja će biti podržana i medijskim prisustvom koje ima za cilj da podigne svest o učešću mladih, osnaži ih, motiviše i pomogne.
Za dodatne informacije, posetite sajt kampanje.
KO JE SRPKINJA KOJA JE NADMAŠILA ANĐELINU DŽOLI? Beograđanka je drugi put zaredom na listi najlepših žena
"ULICE SU PUNE RUŽNIH, DEBELIH LJUDI" Slavna američka pevačica održala koncert u Beogradu pa ispljuvala SRBE
FOTOGRAFIJE ZBOG KOJIH SVI PITAJU KOLIKO GODINA IMA KARLEUŠA: Na mrežama "grmi", a uživo - "riba" ili ni B od BARBIKE?
ŽENI GOVORIO DA JE VOLI A IMAO 80 LJUBAVNICA: Gde je danas NAJLEPŠI GLUMAC koji je nestao nakon skandala sa maloletnicom
ISPRAĆAMO AVGUST NAJSENZUALNIJOM BOJOM MANIKIRA: Magnetno privlačna nijansa noktiju već je MUST po salonima