Društvene mreže postale su svakodnevica. Sve se snima i slika - šta smo jeli, pili, šta radimo, da li nam se nešto desilo, a svaki selfi mora biti pažljivo odabran, "sređen", editovan... Naravno, ne zaboravite pre toga na "ratne boje", odnosno, bez šminke i ne pomišljajte da stanete pred aparat! 

Rezultat? Poražavajuć! U nepreglednom moru glamurizovanih reklama za lepotu, teško je videti šta je zapravo stvarno, a šta ne. Do te mere su nas iskompleksirale sve te savršene fotografrije influensera da se bilo kakva različitost i odudaranje od uobičajenog vodi kao veliko no-no. 

Besprekorna koža, uglađen, blistav osmeh i glatka kosa, čine da se preispitamo da li nešto nije u redu sa nama samima. Na kraju, ogledalo kod kuće prikazuje sasvim drugu priču.

Nije tajna da su mnoge fotografije u časopisima i oglasima jako retuširane, ali, stiče se utisak da su se ljudi zasitili toga. Čak su i brojni Instagram influenseri sada zauzeli drugačiji stav i bore se za strože smernice o načinu reklamiranja kozmetičkih proizvoda na mreži.

Baš iz te priče nastao je Filter Drop Challenge, koji je pokrenula šminkerka Saša Luiz Palari. Ideja je bila da žene pokažu prirodno lice, a samim tim i nepravilnosti na koži, ali, mic po mic, to se pretvorilo u čitav pokret. 

Nakon što je podnela žalbu Agenciji za standarde oglašavanja (ASA) u Velikoj Britaniji, iz Agencije su se konačno javili. Verovali ili ne, ASA je presudila protiv oglasa koji "obmanjujuće preuveličavaju efekat koji je proizvod mogao da postigne". I to je svež dašak vazduha u lažnoj i nestvarnoj strani sadržaja Instagrama.

Sašu koja je šminker i plus size model, odnosno, model za obline, na Instagramu prati preko 20 hiljada ljudi. Izazov je pokrenula u julu 2020. godine, nadajući se da će inspirisati "stvarniju kožu" na društvenim mrežama.

Ali sada je ASA uključena u suzbijanje tržišta uticaja zasićenog filtrima koji obmanjuju, za promociju, sponzorisanje i prodaju proizvoda za lepotu i modu.

ASA je ispitala dva konkretna primera, jedan od brenda za samopotamnjivanje Skinny Tan koji je na fotografijama predstavio influencerku Eli Noris. Ispostavilo se da je Eli koristila Instagramov široko popularan filter u aplikaciji "Perfect Tan" da bi dodatno ulepšala svoj preplanuli izgled.

"Kako zaista izgleda šminka nakon dugog zadnjeg dana ... VS ... kako Instagram misli da izgleda!", napisala je influenserka Izi Rodgers ispod svoje objave i dodala:

"posle dugog dana sa šminkom, ovako izgleda moja koža! Nije prljava, ljudska je! I tu je apsolutno sve kako treba! Filteri mogu sakriti toliko stvarnosti, da zaboravimo da je toliko mnogo stvari zapravo normalno! Masna lica sa bubuljicama su tako česta, ali kada ste ih poslednji put videli na Instagramu?! 

Ako ste poput mene i takođe imate ovakvo lice... SVE JE U REDU, ZAJEDNO SMO U OVOME I PRELEPI SMO!"

Pogledajte još neke dame koje su učestovale u ovom izazovu.

Činjenica jeste da nam je potrebno da češće viđamo realnije fotografije.

 Pročitajte OVDE vesti koje smo izdvojili za vas.