Svesni smo da je retko koja fotografija koja dospe na društvene mreže upravo onakva kakva se čini. Mnogi su bar jednom koristili filtere i razne manipulacije, tako da ne čudi što influenseri kojima je stalo do svog imidža na društvenim mrežama koriste ove alate pre nego što objave fotografiju.

Iako smo svesni ove činjenice, to nas ne čini manje podložnim da se osećamo loše zbog svog izgleda, da sebi postavljamo nerealne standarde lepote i na kraju negativno utičemo na kvalitet života i sliku o sebi. 

Sudeći po nedavnom saopštenju francuskog ministra finansija Bruna Le Mera na Tviteru, Francuska je odlučila da stvori sveobuhvatan okvir za regulisanje poslovanja uticajnih ljudi. Tako bi ova zemlja mogla da postane prva evropska država koja je uvela obavezu influensera da na foto i video sadržaju jasno naznače da li je sadržaj retuširan ili filtriran.

Fotošop greške.
Instagram 

Cilj saopštenja, koje glasi „Učinićemo obaveznim prikazivanje upotrebe filtera ili retuširanja na foto i video sadržaju tokom plaćenih partnerstava“, jeste da ograniči negativne psihološke efekte na korisnike. Pored toga, influenserima može biti zabranjeno da promovišu estetsku hirurgiju kao deo plaćenog partnerstva.

Kakva je budućnost influensera?

Iako ova mera još nije stupila na snagu, ona će se smatrati delom predloženog zakona koji bi trebalo da reguliše ovu delatnost. Poseban akcenat ove mere stavljen je na plaćene reklame i partnerstva kako bi se pored navedenih negativnih posledica povećala transparentnost i obezbedilo da oglasi usmereni ka potrošačima ne obmanjuju.

Ova praksa je već počela u nekim komercijalnim segmentima u, na primer, Francuskoj i Velikoj Britaniji, gde sve fotografije koje su na bilo koji način obrađene moraju imati jasnu napomenu o odricanju odgovornosti ili se uopšte ne smeju koristiti u reklamama za lepotu. Da li su zabrane i kazne najbolji način za regulisanje sadržaja na društvenim mrežama, još ne možemo biti sigurni. Ali jedno je sigurno, svakako treba raditi na podizanju svesti i izgradnji zdravijeg stava prema sadržajima kojima smo svakodnevno izloženi.

Izvor: Fashion.hr