Najnovija modna kampanja prestižne modne kuće Balenciaga zgrozila je javnost jer je nekoliko reklamnih fotografija prikazivalo decu u potpuno neprikladnom kontekstu.
Na jednoj fotografiji su bila deca koja nose torbe sa plišanim medvedima vezanim čokerima, pojasevima i drugim sek*ualnim pomagalima karakteristična za "sado-mazohizam". Na drugoj reklami prikazana dokumenta Vrhovnog suda SAD u vezi sa slučajem dečije pornografije.
Nakon što su pomenute fotografije izazvale gnev, osudu i oštre reakcije zbog seksualizacije dece, modna kuća uputila je izvinjenje.
Jedan korisnik Tvitera nazvao je marketinški potez brenda „odvratnim“i optužio ih da su otišli predaleko sa „faktorom šoka“.
„Razumem da se veliki deo Balenciaginog marketinga odnosi na faktor šoka, ali ovo je jednostavno odvratno“, rekao je tviteraš.
Mnogi su na društvenim mrežama kritizirali modnu kuću te poručili da je ovaj postupak 'pad za društvo'.
U izjavi objavljenoj na društvenim mrežama, Balenciaga se izvinila zbog reklama koje su mnogi nazvali „odvratnim“ i „preterano seksualizovanim“.
„Iskreno se izvinjavamo za svaku uvredu koju je praznična kampanja možda izazvala. Naše torbe sa plišanim medama nisu trebale da budu prikazane sa decom u ovoj kampanji. Odmah smo uklonili kampanju sa svih platformi“, navodi se u saopštenju.
Međutim, fotografije su već dospele na društvene mreže gde se šire munjevitom brzinom, a sudeći prema reakcijama korisnika, malo je reći da su mnogi zapanjeni izgledom kampanje.
Dva sata kasnije, Balenciaga se još jednom izvinila jer je primećeno da su na stolu u njihovoj drugoj reklami prikazani dokumenti koji pokazuju sudske tužbe u vezi sa kontroverznim slučajem dečje pornografije.
Ova druga izjava u celosti glasi: „Izvinjavamo se zbog prikazivanja uznemirujućih dokumenata u našoj kampanji. Ovo pitanje shvatamo veoma ozbiljno i preduzimamo pravne mere protiv strana odgovornih za kreiranje seta i uključivanje neodobrenih predmeta za snimanje naše kampanje za proleće 2023. Snažno osuđujemo zlostavljanje dece u bilo kom obliku. Zalažemo se za bezbednost i dobrobit dece."
Kampanja Gift Shop, koju je snimio Gabriele Galimberti, poznati fotograf, trebalo je da bude izjava o davanju i primanju poklona, inspirisana Galimbertijevom sopstvenom serijom fotografija „priča o igračkama“.
Balenciaga preti fotografu, a ne moćnom glavnom i izvršnom direktoru
Balenciagin odgovor je bio pretnja da će tužiti fotografa zbog upotrebe dece u ovom svetlu u reklami. Ovo je naišlo na dodatni bes na mrežama, s obzirom na to da CEO Balenciage Cédric Charbit neće odgovarati za ovo delo.
Odgovor na pretnju sudskom tužbom, fotograf Galimberti napisao je na svom zvaničnom Instagram profilu.
„Nisam u poziciji da komentarišem Balenciagin izbor, ali moram da naglasim da nisam imao pravo ni na koji način da biram proizvode, ni modele, niti kombinacije istih", rekao je fotograf pa dodao.
"Od mene se, kao fotografa, tražilo samo i isključivo da osvetlim datu scenu i da snimim u skladu sa svojim prepoznatljivim stilom. Kao i obično za komercijalno snimanje, pravac kampanje i izbor prikazanih objekata nisu u rukama fotografa", pa se nadovezao na problem pedofilije.
"Pretpostavljam da svaka osoba sklona pedofiliji pretražuje internet i ima, nažalost, previše lak pristup slikama potpuno drugačijim od mojih, apsolutno eksplicitnim u svom groznom sadržaju. Ovakvi linčovi su usmereni protiv pogrešnih meta i odvlače pažnju od pravog problema i kriminalaca", a potom zaključio da nije učestovao na snimanju druge reklame u kojoj su prikazana sudska dokumenata.
"Takođe, nemam veze sa fotografijom na kojoj se pojavljuje dokument Vrhovnog suda. Taj je snimljen u drugom setu od strane drugih ljudi i laž je da je to povezano sa mojim fotografijama."
Hashtag na društvenim mrežama #CancelBalenciaga
Kampanja je izazvala pozive na društvenim mrežama #CancelBalenciaga. Samo na TikTok-u, hešteg je dobio preko 105.000 pregleda, od kojih je većina pripisana kreatorima sadržaja koji objašnjavaju zašto je praznična kampanja neprikladna.
Poslednjih godina, Balenciaga je postala sinonim za nekonvencionalne modne kampanje, ali nikada nije izazvala ovoliki skandal.
Pojedini korisnici društvenih mreža su čak odlučili i da izbace sve stvari ovog brenda koje poseduju, dok su drugi prokomentarisali da je Kanje Vest, koji se ranije suprostavljao ovom brendu, "sve vreme bio u pravu".
Mnogi su se pitali da li će se o kontroverznoj kampanji oglasiti i Kim Kardašijan, ambasadorka brenda, pošto je poznata manekenka Bela Hadid, koja je takođe radila sa Balenciagom, odmah obrisala svoj nedavni Instagram post na kome promoviše modnu kuću.