Slavne dame blistale su sinoć na otvaranju retrospektivne izložbe francuskog dizajnera Thijeri Muglera, "Thierri Mugler: Couturissime", koja je održana u Muzeju lepih umetnosti u Parizu.
Thijeri Mugler od početka karijere bio poznat po neverovatnim revijama na kojima su rame uz rame defilovali i supermodeli, transvestiti pa čak i po*no zvezde, a ništa manji spektakl nije izostao i ovaj put.
Thijeri je dožiljavan kao ekscentrik koji je pravio prelepe, složene kreacije koje nisu baš bile primenljive u stvarnom životu, i koje u istoriji mode zauzimaju posebno mesto.
Revija za kolekcionare visoke mode okupila je brojne poznate dame koje su uglavnom dominirale u modnim kombinacijama koje potpisuje domaćin. Ipak, najviše pažnje privukla je Kardi Bi koja je često oličenje kiča.
Ona se potrudila da bude primećena, te je tako ponela crvenu, raskošnu haljinu koja je bila potpuno u njenom stilu - ukrašena perjem, šljokicama, i dugačkim plaštom koji se vukao po podu.
Pored nje, reviji su prisustvovale i Irina Šajk, Alesandra Ambrozio, Tina Kunaki, Điđi Hadid, Karla Bruni i ostale slavne dame, a kako su izgledali njihovi modni odabiri, pogledajte u galeriji u nastavku teksta:
Thijeri Mugler, igrač u Rajnskoj nacionalnoj operi, postao je modni kreator igrom slučaja i to preko noći. Ranih sedamdesetih, sanjao je o baletskoj karijeri zbog koje se preselio iz Strazbura u Pariz. U to vreme je bio ekstravagantni kicoš, personifikacija “kampa” koji je bio tema na Met Gali, i po ponašanju i po pojavi. Nosio je velike naočare, spajao sve dugine boje i kombinovao srednjevekovni i intergalaktički stil.
“Bio je oličenje životne radosti, sve vreme je skakutao i igrao”, rekao je gospodin Pearl, dizajner koji stoji iza svih Mugelrovih korseta, u jednom intervjuu za magazin Telegraph.
“Kada je odlazio u Café de Flore, ljudi su mu tapšali samo zbog toga kako je izgledao!”
Brojna sećanja savremenika na mladog Muglera se svode na opise njegove nezamislive pojave i odeće koju je nosio. Perje, futurizam, eklekticizam, šeširi - nije ni čudo što su ga bukvalno zaustavljali na ulici sa pitanjima tipa “gde ste to kupili?” Posle jednog takvog zahteva, Mugler je u toku jedne noći napravio skice, ponudio ih i prodao jednom pariskom butiku, a njegova karijera modnog kreatora je počela.
Vrhunac Thierryjeve karijere desio se ranih osamdesetih - u vremenu koje je sinonim za preterivanje na mnogim poljima. Provodio je sate na stvaranju nezaboravnih legendarnih slika Naomi i Linde, a radio je i na spotovima Dejvida Bouvija i Džordža Majkla.
Njegova inspiracija u to vreme dolazila je iz Holivuda četrdesetih, ali mu je um bio na Marsu, ili tačnije, na Veneri pošto su sve njegove kreacije trijumf moćne ženstvenosti. Muglerova formula za oblačenje nije komplikovana i nije se promenila tokom četrdeset godina: stegni struk, proširi kukove, izvij leđa. Kim Kardašijan kaže da za vreme Met Gale nije nijedanput sela ali da je to mala cena za šansu da se izgleda tako zanosno.
Zanosno i dominantno”, naglasila je. I sam je jednom prilikom priznao da nije planirao da postane dizajner.
“Nikada nisam maštao o tome da postanem modni kreator. Želeo sam da povežem svoj život sa pozorištem i budem režiser. Ali, i moda se pokazala kao dobar način komunikacije sa svetom.”
Njegova prva kolekcija i revija Café de Paris bila je 1974. godine, a 1994. smatra godinom u kojoj je prestao da se bavi modom.
“Posle te revije, 1994, osetio sam da je to kraj jedne ere. Moda je sama za sebe postala brend i marketing. Agencije su preuzele kontrolu i to je za mene bilo neprihvatljivo. Za mene je moda uvek bila i biće umetnost, a lepota će uvek dolazi iz različitosti i sposobnosti da se bude svoj.”