Kada krenete u kupovinu poznate kreme za lice, sigurno se desi da uđete u prodavnicu i nađete gotovo identičan proizvod po znatno nižoj ceni. Mnogi ljudi tada sumnjaju: da li skupi proizvod opravdava svoju cenu ili mogu dobiti isti rezultat sa jeftinijim?
Često se kaže da mnogi od najpoznatijih brendova imaju visoke cene zbog troškova marketinga i reklamnih kampanja. Ali mnogo bliža istini je činjenica da je znatno više novca uloženo u nauku koja stoji iza njihovih formula.
„Ulaganje u istraživanje i razvoj, posedovanje laboratorije sa naučnicima i istraživačima i lansiranje proizvoda nakon mnogo godina iscrpnih studija je ono što je skuplje. Ali ovo je ključ za postizanje inovativnih i efikasnih formula sa kombinacijom aktivnih sastojaka u ispravnim koncentracijama tako da se međusobno unapređuju", objasnio je izvršni direktor premium brenda lepote Nescens.
Ali ostaje činjenica da najpoznatiji brendovi deo svoje slave duguju zvezdama koje su njihova zaštitna lica i u čiji angažman ulažu veliki deo svog budžeta, što onda utiče na cenu.
Naučno dokazane formule vs. kopije
Marketinški stručnjaci tvrde da je to neophodno jer u suprotnom njihove sjajne formulacije ne bi došle do tolikog broja potrošača, ali priznaju i da postoje brendovi koji to sebi ne mogu priuštiti i proizvode kozmetiku visokog kvaliteta - takođe po visokim cenama.
Takođe, jeftiniji proizvodi će često imati sličan sastav kao skuplji. Razlog je jednostavan - dok je stotine hiljada 'nečega' uloženo u skuplji proizvod da bi se postigla pobednička formula, postoje brendovi koji će to jednostavno - kopirati.
Ovaj potez je potpuno legalan, ali je važno da kupci znaju da isti sastojci ni na koji način ne znače istu formulu, jer jeftiniji proizvod gotovo sigurno ne koristi sastojke istog kvaliteta, niti ih 'vezuje' u na isti način, ističu stručnjaci.
Koja je ključna razlika između jeftine i skupe kozmetike?
I tu dolazimo do ključne stvari: na primer, razlika u hijaluronskoj kremi od pet i 100 evra krije se u kvalitetu sastojaka koji određuju kvalitet i delotvornost proizvoda.
„Sastojci moraju biti iz pouzdanih izvora, stabilizovani i inkapsulirani na odgovarajući način, bez rizika od neželjenih efekata“, tvrdi stručnjak za kozmetiku Sonja Ferejro.
Kvalitet i cenu proizvoda određuje i pakovanje, koje je mnogo više od vizuelno lepe ambalaže.
„Pakovanje utiče na osećaj koji imate pri nanošenju i na sposobnost proizvoda da dugo zadrži svoj kvalitet. Zato je, dugoročno gledano, jeftino ponekad skupo jer ne ostaje jednako efikasno za isto vreme“, ističe estetski dermatolog Alicia Merino.
Kako pronaći balans između cene i kvaliteta?
Kozmetički proizvodi po nižim cenama često imaju jednostavnije formule, sa manje čistim ili manje naprednim aktivnim sastojcima. Ali istina je da možemo pronaći balans između kvaliteta i cene.
"Fokusirajte se na formule sa efikasnim i najkvalitetnijim aktivnim sastojcima i sa većom čistoćom kako biste izbegli iritacije kože, ali i na brendove čija proizvodnja daje garanciju kvaliteta (kao što su farmaceutski proizvodi) i čija je efikasnost naučno dokazana“, ističe farmaceut Guadalupe Arnal, napominjući da na tržištu postoji mnogo pristupačnih brendova koji ispunjavaju ove kriterijume.
U Sava Centru održana promocija knjige "Tajne zanata" Miroslava Miškovića
Viralno rumenilo košta 44€, a ne vredi ni 500 din: Ove drogerijske zamene su 10x bolje i pigmentovanije
10 situacija kada smo morali 2x da pogledamo u obuću slavnih: Kokošije kandže i danas su nešto najčudnije ikad
Elle Style Awards 2024: Počinje odbrojavanje do najvećeg modnog događaja u regionu
Ni braon ni burgundi: Ova boja haljine se bez problema uklapa u svaki dnevni stil, a mi znamo 12 najlepših